Garantie 


Een product valt onder garantie als er zich een defect voordoet ten gevolge van een fabricage fout. Bij BDV-Shop trekken we automatisch alle producten op naar 2 jaar of zelfs langer bij bepaalde producten.

Uitgezonderd van garantie:

 
  • Verbuiksproducten: goederen die onderhevig zijn aan slijtage / vermindering / beschadiging door normaal gebruik. Voorbeeld: flightcases, vloeistoffen, lampen, batterijen, tape, faders, kabelbinders, ...
  • Producten met vocht- of waterschade.
  • Producten met gebroken scherm (display).
  • Producten met gebreken ten gevolge van verkeerd gebruik.
  • Producten met gebreken of schade door verkeerde installatie van het product.
  • Producten met gebreken of schade door herstelling door 3de persoon.

Product valt binnen de garantieperiode?

Je product wordt dan kosteloos gerepareerd of vervangen. Neem voor retourzending allereerst contact op met onze klantenservice.

Product valt buiten de garantieperiode?

Geen probleem! Wij kunnen je steeds nog helpen met een herstelling van het betreffende product. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Retourprocedure


Om verschillende redenen kan je besluiten om goederen retour te zenden.

1. Onjuiste bestelling 
Alvast onze excuses! Je mag de producten kosteloos retour naar onze zenden. Neem zeker eerst contact op met ons, om de juiste stappen te ondernemen. We sturen uiteraard alsnog de juiste producten toe.

2. Beschadigde bestelling of komt defect aan
Wij doen onze uiterste best om producten op een goede manier te versturen. Toch kan het altijd zijn dat een product beschadigd wordt geleverd. Indien de omdoos zichtbaar in slechte staat is, weiger dan het pakket aan te nemen. 
Mocht je merken dat het product "Dead on arrival" (DOA) is contacteer ons dan eveneens, zodat we snel een passende oplossing kunnen aanbieden.

3. Niet tevreden?
Valt het product tegen? Of heb je per ongeluk een verkeerd artikel besteld? Als consument heb je het recht je bestelling zonder opgave van reden te retourneren binnen 14 dagen. Deze zogenaamde 'afkoelingsperiode' gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Je bent verplicht zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate geopend of gebruikt zijn voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice. De kosten van deze retourzending worden niet door ons vergoed. Wij crediteren het geretourneerde product bij ontvangst. Let op: Als een geretourneerd pakket niet in de originele staat & verpakking is, en/of er ontbreken accesories (kabels, handleiding, etc...), dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden.

Uitgesloten van Retour:
  • Producten van hygiënische aard (microfoons, hoofdtelefoons, oordopjes,...)
  • Maatwerk (vb. kabels op maat)
  • Software waarbij de zegeling verbroken is
  • Verbruiksartikelen (vb.batterijen, lampen, vullingen, ...)









 


| Meer